Egy kezdő cukrász tanuló receptjei

Linzer

Linzer

Gluténmentes édesburgonya kenyér

2019. február 24. - linzer

Gluténmentes édesburgonya kenyér

Az utóbbi időben rengeteget sütöttem. Itthon és a suliban is. Keresem a tökéletes recepteket, folyamatosan kóstolgatok. Úgy érzem, lassan cukormérgezést kapok.  Tegnap este úgy döntöttem, ma nem készítek semmilyen édességet. Aztán amikor felkeltem reggel, mégis arra jutottam, hogy a vasárnapi ebéd után muszáj valami finomságot enni.  De mi lenne, ha most egészséges desszertet sütnék? Pár hete vásároltam a Lidl-ben juharszirupot. Nem volt konkrét elképzelésem, hogy mihez tudnám felhasználni, de arra gondoltam, valami finom is kisülhetne a dologból.  A Saltedplains oldalán találtam egy édesburgonya kenyér receptet, ami juharsziruppal készült, emellett csupa egészséges hozzávalót tartalmaz. Néhány módosítással kipróbáltam a receptet. Nagy meglepetést okozott. Hetek óta nem ízlett és nem esett semmi ilyen jól. Szívből ajánlom Mindenkinek.

Hozzávalók:
1 nagy édesburgonya
Fél bögre juharszirup
1/3 bögre mandulaliszt
2/3 bögre gm zabpehelyliszt
1 kávéskanál Lucullus mézeskalács fűszerkeverék
1/4 kávéskanál só
1 kávéskanál szódabikarbóna
1 kávéskanál vanília őrlemény
2 tojás
Durvára vágott pisztácia
Durvára vágott törökmogyoró
Csokicseppek

Elkészítés:
Az édesburgonyát meghámozzuk, kockázzuk, megfőzzük. A vizet leszűrjük, majd az édesburgonyát összetörjük. A tojásokat kézi habverővel felverjük, majd az összes hozzávalót összekeverjük egy nagy tálban. Egy kb 10x30 cm-es formát kókuszolajjal kikenünk, majd sütőpapírral kibélelünk, és beleönjük a masszát. A tetejére ízlés szerint durvára vágott pisztáciát, törökmogyorót és gm csokicseppeket teszünk. 175 fokra előmelegített sütőben kb 50 percig sütjük. Ennél lehet, hogy tovább tart a sütés. Akkor kész, ha a villát beleszúrjuk, és nem ragad rá a tészta.

A bejegyzés trackback címe:

https://linzer.blog.hu/api/trackback/id/tr914652111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása